#sterkonlinezichtbaar #kooplokaal

16-04-2020

Mensen zoeken nog meer online voor ze beslissen het huis te verlaten. Jouw lokale marketing kan voor meerwaarde zorgen. En dat kan zo:

1. Up-to-date & SEO - correcte website
Verstrek duidelijke en juiste communicatie aan je klanten! Update dus zeker je website met bedrijfs- en contactinformatie, nieuwe foto's, ... En vermeld zeker je wijziging in dienstverlening. Je website afstemmen met de laatste zoekmachinealgoritmes legt gewicht in de schaal bij de zoekresultaten.

2. Google Mijn Bedrijf
Google kent de locatie van de persoon die een zoekopdracht uitvoert en toont resultaten volgens die locatie. Jouw vermelding op Google Mijn Bedrijf komt altijd boven in de zoekresultaten. Het is dus belangrijk om ook op Google Mijn Bedrijf aanwezig te zijn ... en met de juiste info natuurlijk!

3. Social Media
Via social media ben je in staat jouw doelgroep heel eenvoudig te bereiken. Blijf zichtbaar en verbonden door open te vertellen over de situatie in je bedrijf, je diensten en producten, over lokale initiatieven, samenwerken, ...
Ook adverteren kan heel eenvoudig op social media. Dit is niet gratis, maar kan ook zeker met een heel beperkt budget en zorgt voor een nog groter bereik.

Het beste resultaat krijg je door een combinatie van al deze kanalen.
Als de rook om ons hoofd is verdwenen en iedereen weer op volle sterkte is zullen deze maatregelen een blijvend effect hebben op je bedrijf.